Besök på Göteborgs Kexfabrik;

Publicerat 2009-04-20 18:27:57
Hej !

Just nu gör jag ju ändå allt för att inte behöva plugga så ett inlägg sitter väl inte fel?

Idag var vi på studiebesök på Göteborgs Kexfabrik i Kungälv. Det var faktiskt lite halvmysigt att gå omkring där & titta när kakorna tillverkades. Mysigt kanske är fel ord, men det kändes som om man reste tillbaka lite i tiden. Idag går ju i princip all tillverkning till med hjälp av robotar att vi snart inte behöver några anställda på mitt kära Hemköp, men där satt några tanter så fint & plockade ner kexen i sina paket. Vita rockar & mössor gjorde ju bara känslan starkare.

Jag trodde att jag skulle skratta ihjäl mig ett tag när dom kommer fram tills oss och sträcker fram blå plastöverdrag till skorna, handskar för oss med lösnaglar eller nagellack, rockar & sen en vit mössa som toppen över i:t. Vi var nog sexigast i hela Göteborg just då skulle jag tippa på !

Nej, vet ni vad toppen över i:t var förresten ? Vi fick med oss en hel kartong med kakor ! Inte att dela på utan typ 8 paket till var och en ! Gud, så gott !

Någon som är sugen?


(Mitt besök slutade med att ...)

(...vi fick en mycket spännande låda ....)


(...FYLLD MED KAKOR!!!!)




Eftersom jag hoppade lunchen idag & istället åt kakor så tänkte jag laga något nyttigare till middag. Sallad & Kyckling i världens godaste sås ! Á la moi!
Nu måste jag verkligen få lite plugg gjort ! Ha en bra kväll !



PUSS !

Allmänt // 1 kommentarer




NC

Sv: Tack verkligen! Jag tycker det det låter som en utmärkt idé! Lova att kommentera om du bestämmer dig för att skriva inlägget. Kram :)

2009-04-20 21:47:46 http://nalincelik.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!