Varför Sverige Mamma;

Publicerat 2009-04-10 20:00:56
Hej !

Oj, oj, oj vilken härlig dag det har varit ! Jag har varit ute hela dagen & solen har bara fått våldta mig med sin värme. Skämtåsido - men härligt har det utan tvekan varit ! Hoppas nu att värmen håller i sig.

På tal om det där med värme då - sol eller snö, kallt eller varmt och så vidare. Vilket föredrar man egentligen ? Visst, när det är så där fruktansvärt varmt så önskar man ju att det hade funnits en isvak i närhete, men när man tänker efter så är det ju värmen som är bäst på alla möjliga sätt. Man mår så mycket bättre då !
Nu är det så att ungefär halva jorden är väl typ varm året om i stort sett, sen finns det polerna där ni hittar is & snö och sist men inte minst de länderna mitt emellan. Som Sverige.
Lilla ynkliga, bisarra & trååååkiga Sverige. Varför bor man här ? Vi klagar ju alltid på vädret. Är det inte stekande hetta (om man nu kan få det häromkring?) så är det alltid för blåsigt, regnigt, kallt eller något annat. Jaha, tillbaka till min fråga; varför ägnar man en enda sekund åt att bo här då? Det finns ju mycket härligare länder att flytta till, men nej - Sverige är ju så bra , eller ? Det får man alltid höra. Bra med vård, skola & annan skit som man kanske får betala en mindre summa för utomlands.
Men är det inte värt den summan om man får slippa det här tråkiga landet för ett tag ? Där alla går runt sura & som knappt vågar hälsa på varandra när man trallar förbi. Fega Svennar!

Nu tar man studenten till sommaren, kanske är det dags att bege sig utåt då ?

Bara tankar & slut på klagandet för idag. Puss !
Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!