morning in Australia;

Publicerat 2009-08-22 05:36:58
Goooood morning !

Precis så känns det nu. Andra morgonen jag vaknar upp här i Australien & jag kan fortfarande inte förstå att jag är här . Man tänker till en extra gång när man vaknar upp i lägenheten kan jag ju säga.

Flygresan gick strålande & segt. Jag ville ju bara komma fram !
Efter att ha suttit med en bunch of buisnessmen från flyget mellan Sydney & Brisbane, tog jag en taxi mot Genesis där jag skulle bo. pirrade det riktigt i magen. Jag kunde inte sluta le förrän taxichauffören körde en bit för långt & var tvungen att vända - det kändes som en evighet att komma fram då.

Lägenheten är underbar ! Med parfymer, böcker, pennor, skissblock, smink, kameror, kläder & datorer så säger den redan Malin. Först idag är jag glad att jag har en propeller i taket som kan svalka mig, för som ni förstår så är vädret lika toppen som lägenheten. När jag kom hit så sa dem att det var kallt idag - vilket jag inte förstod förräns nu. Om detta är vintern, hur blir då sommaren ?

Första kvällen var det grillkväll med svenskarna & några kanadensare från Genesis. Riktigt mysigt & väldigt trevligt.
Igår åkte vi in till stan för att fixa bankkonto, taxfilenummer (vilket slutade på internet pga den långa kön) & telefonkort. Skyddsängeln Madde hjälpte oss - som vanligt verkar det som. Hon kan precis allt , och om inte så tar hon reda på det, som Robin säger.
Efter att ha börjat dagen tidigt i stan så kom vi hem ganska tidigt & åt den berömda köttfärssåsen á la Robin. Mums !
In i duschen & vidare på fest. Trodde vi, ja. Festen visade sig vara hos en kille med det knepigaste huset uppbyggt på metallpelare med en hippiebuss i vad som skulle föreställa källaren utan väggar. Bussen skulle målas.
Vem målar en buss i Sverige ? Trots denna halv-chock i början så hade vi riktigt kul ! Fram tills. Japp, nu kommer det hemska. Fram tills en spindel, giftig dessutom, springer längst marken. Robin & någon minst lika galen kanadensare springer fram till den & börjar fota, med ovetskapen om att den var giftig (okej, inte sååå giftig, men tillräckligt för att det skulle göra ont tydligen). Spindeln var HUGE  & länge åt alla håll som mitt pekfinger. 'That's a small one' fick vi till svar.
Kvällen avslutades med en taxiresa hem & efter mycket missledande (Robin var nämligen den som fick ge direktiv åt taxichauffören, vilket inte slutade så bra. -" left, left, LEFT ! TURN LEFT!" Självklart gjorde han det & Robin fick spel när han körde dit. Han menade ju höger ... ).

Idag sov vi till halv 12 vilket gör att vi får skynde på lite saker idag. Här stänger affärerna tidigare på lördagar än söndagar & en del måste fixas.
På måndag ska jag på min första intervju. Nervös ? Minst sagt. Finger's crossed, som man säger, eller wish me luck.

By the way - I love Australia.








Love, M <3
Allmänt // 1 kommentarer




Nina

Ni verkar har de underbart, me de gör ingen för de har vi på jobbet me ;) haha

puss

2009-08-24 07:47:28 http://vanessamittallt.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!