Första dagen på VAPIANO

Publicerat 2009-12-13 08:26:36
Jag vet inte om det är för att jag är hungrig eller inte, men jag är så otroligt sugen på SEMLA! Med ett mjukt färskt bröd, mandelmassa (vaniljkräm är för mesar..) & grädde - lagom av allt! Det måste bara vara för att jag är hungrig ...

Idag var det första dagen på Vapiano & jag kan bara säga det att blir inte den restaurangen en succé här i Brisbane, så skulle ingen bli det. Fick veta att där den ligger så har det också byggts en galleria så det kommer bli ett hel nytt ställe för folket här i stan. Det var första gången vi var på Albert Street (där restaurangen ligger!) & kollade igenom hur långt de hade kommit. Man ser ju allting framför sig, men det är svårt att tänka sig att om 4 dagar så ligger det ett fräscht, nytt & inrett Vapiano där - istället för massa damm, smuts, plast & brädor. Lite roligt är det ju såklart att få vara med från första början!

Efter jobbet så åkte jag till Gustaf & Matilda - pannkaksfrukost från den skicklige ! (Matilda that is...hehe)
Det var fruktansvärt gott & det kändes sådär gott syndigt att trycka i sig ett par stycken. Både Robin & Kita var sugna på att sticka ut & bada vid kusten, jag kände inte alls för det, men hade dessvärre lovat att följa med. Det skulle jag aldrig ha gjort. 40 minuter tåg åt ena hållet, ful, äcklig strand plus massa blåst vilket betydde att vi åkte hem igen. Robin & Nikita gick till poolen istället - jag åkte hem.

Jag är helt slut efter dagen & nu ska det göras nacos-tallrik. Det är inte klokt vad man ställer upp för sin man ibland ...

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!