Svensk jul i Aussie

Publicerat 2009-12-24 14:20:19
- "Om mindre än en timme sätter sig alla där hemma & kollar på Kalle Anka. Hur tråkigt det än är så saknar man det ju!" säger Robin från datorn, & visst har han rätt. Det känns konstigt att inte få sätta på den svenska tv:n & lida sig igenom den årliga traditionen. Jag vill se den mer än någonsin nu. Jag hade .... jag hade skottat snö för att få göra det ! Nästan iallafall. Mycket hade jag gett.

Jag & Robin firade jul igår (den 23) eftersom det stod jobb på mitt schema fram till klockan tolv ikväll (här firar man ju julen den 25 december så allt är fortfarande öppet!).
Jag måste berätta lite ...

Sedan den dagen jul kom på tal så har jag sagt att jag gärna vill ha en julgran ståendes här hemma. Ändå vill man inte lägga pengar på en, så när jag kom hem från jobbet igår kväll så fick jag världens bäst överraskning.
Robin hade skrivit ut en bild på en julgran från datorn, klistrat upp den på väggen & lagt klapparna under granen. Det var så gulligt att jag ville gråta - snacka om att det är tanken som räknas ! Han är så himla bra !
Vi åt glögg & åt pepparkaksdeg (att faktiskt lägga in degen i ugnen är överskattat!) medan vi öppnade paketen. Det var den bästa julafton jag haft, så underbart mysigt!

Dock var det lite svårt att prata med mamma i telefonen förut & höra Louise, mormor & Charlie vara hemma hos mormor för att äta julbord, dricka julmust, kolla på Kalle Anka & göra allting annat som jag alltid varit med på. Nästa år ska det bli stort - jag tänker fixa världens största julbord !

Nu ska vi gå & lägga oss - imorgon är jag äntligen ledig efter 2 veckors dubbel-pass-jobbande - livet är underbart !
Robin var såklart som ett barn på julafton!

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!