Man väljer bara en gång;

Publicerat 2009-05-07 19:33:28
Hej på er !

Jag älskar att träna, tro det elle ej. Det känns så himla skönt efteråt - piggt & fräscht ! Kanske inte när svetten rinner - mer när man precis kommit ur duschen ..

Till er som tar studenten; vet alla vad ni vill göra efteråt ? Sabbatsår räknas inte - tänkte mer på vad ni vill utbilda er till.
Jag är inne på arkitekt-spåret men ibland skiftar det så mycket att jag blir snurrig i huvudet. Jag vill åka överallt & prova på allt som finns att prova på, & det är just det som gör det så jobbigt.
Jag menar, frågar ni era föräldrar så säger de något i stil med:
-"Gör det du tycker bäst om - men utbilda dig för sjutton till advokat eller pilot så att du tjänar bra med pengar!"
Jaha ? Det var ju mycket support därifrån. Min mamma har alltid sagt att jag verkligen ska välja med omsorg & att jag inte ska stressa in i något som jag inte är säker på. Jaha, ännu ett vägskäl alltså.
Kan inte bara någon säga till mig rakt ut vad jag ska göra ? Jag vill ha ett enda alternativ, det hade varit så mycket bättre.
Jag tänker inte stanna i Sverige, inte en chans, utan vill ut & se mig om lite. Sen vill jag läsa vidare om ett halvår eller ett år igen.

Men problemet kvarstår ju: VAD VILL JAG GÖRA DÅ?
Om vi säger att man vill utbilda sig till advokat, då måste man ju vara ganska säker på sin sak. Först juristutbildningen & sen vidare till advokat. Låt oss säga att du är färdig när du är 30 år - men vad händer då ? Jo, då är det dags att skaffa barn annars blir man för gammal & grå. Sen ska du ha träffat den 'rätte' under dessa åren & köpt villa, volvo & skaffat en golden retriver - en äkta Svensson familj. Hur ska du då hinna med jobbet ? Jovisst, du sitter uppe sent varje natt & åker till jobbet tidigt på morgonen, vilken lycka va ?
Utbildar du dig till dagisfröken eller något liknande, då lider du ju med barnens skrik varje dag & ska sen ha egna ? Knappast.

Äsch, jag tycker som så att ska du plugga vidare så välj för Guds skull något du verkligen vill hålla på med - inte något som andra vill eller tycker.
Sätt dig ner & tänk på vad du tycker bäst om att göra & utgå från det. Rusa inte in i någonting - du lever bara en gång & då ska du väl ändå få vara lycklig ?



Love, M <3

Allmänt // 3 kommentarer




julia

Hej! Tack, jag har jobbat/jobbar för Mikas och Avenuemodeller.

Men om du menar märken så är det så svårt(jobbigt haha) att rabbla upp, men några är, Acne, Tiger, Sisters, Björn Borg osv.

2009-05-07 20:57:52 http://juliakrischel.blogg.se/
Mamma

En bra idé att skriva ner vad du tycker är kul och intressant för just dig! Det är du som väljer och jag ger gärna råd och tips om du vill :)

Lycka till du och ni andra med era val.

Puss mamma

2009-05-07 23:35:45
Andrea

HAHAHA du fattar inte hur jag garvade av din blatte-kommentar i msn men sen loggade sjag ut.



Jag har också funderat på det där med arkitektur...tänk dig du, jag, en lägenhet...universitet..coolt. hahaha drömmar



Jag saknar dig mycket mycket!! <3<3

2009-05-08 04:05:26



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!