Nästa anhalt: Rom !

Publicerat 2009-05-18 08:22:25
Hur kunde jag glömma att berätta ?

Allting är bokat & nästan klart. 6 månader. Från slutet av augusti till början av februari.
Jag ska bo i Rom. Mitt i centrum av Italien. Italien ? Jag ?
Egentligen kan jag inte ens förstå det, allting känns så väldigt långt borta nu eftersom det är ett par månader kvar. Jag tror jag kommer få en del hemlängtan när jag åker dit, men det får man ju i stort sett alltid. Plus att det ligger ju inte så långt bort så någon kan ju alltid komma & hälsa på. Men ändå. Det känns så overkligt.

Jag har alltid gillat Italien & rastlös som jag är så måste jag såklart hitta på något nu efter studenten. Visst, jag hade kunnat åka runt i världen lite - men det känns som om jag vill åka någonstans & stanna där ett tag, innan jag åker någon annanstans & åker vidare igen. Italien blir en väldigt bra början. Morfar pratade alltid gott om det efter att han bott där så jag förstår inte varför det inte skulle vara bra.
- " Mamma, jag kommer ju få se citroner på träd!"
Gissa om hon tittade undrande på mig . Av allt jag kan uppleva så tänker jag på citronerna ?

Hursomhelst, skolan jag ska gå på heter DILIT & ligger som sagt i centrala Rom.
Jag ska plugga italienska, 20 lektioner i veckan, sola, bada, shoppa, slappa & bara ha det hur härligt som helst !
Har kollat på flera bloggar där det är människor som redan gjort samma sak & de säger att det var det bästa de någonsin gjort så jag är glad för det ! Värre hade ju varit om de sagt motsatsen ..

Nu pirrar det i magen ! 3 månader kvar. 3 ! Sen blir jag borta 6 månader. Jösses ...
Det är bara att bita ihop !

Måste verkligen in i duschen nu - monarna slutar ju alltid stressigt hur tidigt man än går upp !



Love, M <3
Allmänt // 3 kommentarer




Anonym

:O :O OMG MALIN DU E PSYKOS

vet du hur roooooligt du kommer ha det lr ?! :O

2009-05-18 12:20:48 http://gingerbitch.blogg.se/
stock

:o ROM? FAN VAD NICE MALLAN :D:D:D

2009-05-18 13:05:55 http://stockmos.blogspot.com/
mamma

Bra val Malin - lyckliga dig :)

Puss mamma

2009-05-18 23:09:12



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!