Snorungar bryr sig inte;

Publicerat 2009-05-03 22:54:23

Jag måste bara säga en sak .
Idag när jag satt i min älskade kassa, så kom det en kvinna & köpte mjölk - eller något i den stilen iallafall, det köper alla gamla.
Hon var väl runt 85 kanske & skulle aldrig kunna försvara sig mot någon, något eller några.
Efter henne i kön står det en kille i 10-års åldern & ska köpa sitt godis precis om vilken unge som helst.
Hon vänder sig om & får syn på den här pojken som snällt står & väntar på sin tur.

Vad tror ni hon gör?

Utan någon som helst försiktighet drar hon runt väskan på armen & håller så hårt om den att hon skulle kunna dö för att ingen skulle sno den. Killen tittar på mig & ger en menande blick om att han kanske gjort något fel, medans kvinnan tittar sig titt som tätt över axeln i hopp om att han, denna 10-åriga stackars pojke, inte ska hoppa på henne & sno allt hon har. Hade det varit en flicka hade hon garanterat inte brytt sig, men eftersom så inte var fallet så blev hon - från att ha varit en trevlig tant - världens surkärring !

Till poängen: Det är ju inte konstigt att det står om överfallna äldre damer  som blivit bestulna på väskor - ibland kan man ju tycka att de tigger om det ! Sluta tro att någon ska sno från er ! Gå med det gråa huvudet högt & sluta leta efter problem !
Är det inte mest synd om killarna (det är sällan tjejer ni tror något sådant om...) - som blir hatade av er redan från första början ?

Love, M <3


Allmänt // 1 kommentarer




Tobias

Jag gillar inte heller jobbiga tanter..

2009-05-04 22:41:58



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!