Säg till när detta räknas som "tur", tack !

Publicerat 2010-04-07 10:38:36
Jag vet inte om det är så säkert för mig att sitta framför datorn idag. Antingen så skickar jag väl virus genom händerna eller så får jag en stöt. Kan även hände att himlen faller ner när vi ändå är på gång.

Som ni kanske förstår så har jag haft världens otursdag idag. På senare år så har jag inte trott på tur eller otur - det handlar om flyt och oflyt vilket är ganska annorlunda. Mormor's paket har antagligen kommit bort på posten - oflyt (antagligen har det fastnat på rullbanden & pressats sönder av något annat större paket) - jag vaknade i tid imorse igen - flyt. Förstår ni skillnaden ? När det kommer till tur & otur så handlar det bara om saker man inte kan hjälpa. Som idag.

Efter jobbet gick jag (passar in att säga "som vanligt" här) & handlade mjölk & grönsaker så att både jag & Robin slapp göra det nu ikväll. "Skönt" tänkte jag & satte mig på bussen. 3 hållplatser ifrån där jag skulle gå av så hör jag en stor duns från min högre sida. På något vänster så har mitt 3 liters mjölkpaket ramlat av sätet & lagt sig tillsammans med yoghurten på golvet. Yoghurt paketet (som är 5 gånger så litet) klarade sig, men mjölken sprack. Killen bredvid tar upp min påse & sträcker den till mig. Dropp, dropp, dropp. Mysigt, nu är det mjölk på hela bussgolvet istället för i paketet. Jag känner blickar omkring mig som säger "Ska hon inte torka upp det där?" men det skiter jag fullständigt i - jag dricker inte mjölk, & ännu värre är det om jag ska behöva slicka upp det från det minst rena golvet i världen. Så fort bussen stannat så kastar jag resterna i närmsta papperskorg.

Nu gick bara allting nedför. Jag kommer hem & ska precis låsa upp (vi har en kort-nyckel, ingen vanlig nyckel då alltså) & då fungerar inte nyckeln. Då får jag åka ner alla våningar igen & be dom fixa nyckeln (för ungefär 30:e gången sen vi kom hit) så att jag kommer in i min lägenhet. Mindre omtyckt av personalen, check!

Jag vet inte hur denna kvällen kommer gå, men det märker vi. Nu vågar jag iallafall inte sitta här längre. Ha en bra kväll - jag sätter mig i ett hörn i väntan på sängdags. Hoppas inte att det hoppar upp en haj från havet & in genom fönstret bara. Det har ju varit lite otur.

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!