Min sista dag som tonåring !

Publicerat 2010-04-27 01:38:22
God morgon !

Det fanns tyvärr inte mycket tid att blogga på igår för jag var helt upptagen med att bli uppvaktad på min födelsedag ! Jag är inte längre tonåring, wohoo ! Haha !

Dagen började med saknad & längtan efter familjen som alltid kommer in på morgonen med sina trötta röster & kacklar fram ja må hon leva. Med ett litet ljus på en bricka & paketen bredvid.
Jag gick upp klockan 6 & tog min numera dagligen morgonpromenad/springrunda innan jag kom hem till en nyvaken pojkvän.

De första 4 timmarna på förmiddagen spenderade jag på jobbet, vilket inte gjorde någonting alls då det var mer än dubbelt betalt pga public holiday. När jag kom hem blev dagen genast mycket bättre. Jag lyssnade av min voicemail & fick höra ja må hon leva som mamma & syster hade spelat in - där kom tårarna & jag var tvungen att lyssna i omgångar, haha ! De ringde senare på dagen så då fick jag lyssna på hela för de gick ju inte att klicka dem direkt ;)

Ibland tror jag att Robin känner mig alltför väl. När jag kommer hem från jobbet så brukar jag alltid slänga mig på sängen eller i soffan & säga att jag är trött - även fast jag ibland inte är det - men detta märkte jag inte förrän igår. Jag kommer alltså hem & ja, som ni förstår, säger till Robin att jag är trött.
- "Men lägg dig i sängen en stund då älskling" säger han & leder mig dit. Jag vet vad ni tror, men nej, han är lite mer romantisk än så, haha !
Jag kommer då in i sovrummet & där ligger min födelsedagspresent ! Grejen med Robin är att han inte köper vad som helst. Det ska helst vara en tanke bakom, eller vara något man behöver eller har önskat sig. Han är också den typen som inte ens kommer ihåg vad han ätit till frukost så ibland blir jag förvånad över vad som egentligen går in där uppe. På sängen ligger en bok av Sophie Kinsella - min älsklingsförfattare & den enda boken jag inte har läst. Det roliga var att efter jobbet gick jag förbi en bokaffär & kollade igenom hennes böcker eftersom jag då var på mina sista sidor i Can you keep a secret? . Just den boken jag fick av Robin var den jag planerat att köpa. Jag var så nära på att ta den till kassan, men ångrade mig & skulle vänta tills jag läst ut den andra boken. Flyt.

Efter massa pussar & kramar begav vi oss till stan för att bara strosa omkring & vänta på hunger. Vi gick in på Target & jag köpte mig en liten egen present. Ni vet hur man ibland bara kan få världens nostalgi & vilja köpa typ Lejonkungen bara för att gå tillbaka till barndomen för en stund ? Det fick jag igår. När vi gick ut från Target hade jag alltså köpt med min Casper hem. Jag älskar den filmen & kunde helt enkelt inte motså, hehe.

Nu kom hungern. Vi gick till Nando's som planerat & beställde in en fiesta - en hel grillad kyckling med sallad & pommes. Nej, nej, nej, ni förstår inte. Det är Nandooo's. Man blir frälst när man får in den där grillade kycklingbiten i munnen. Det är obeskrivligt.
Så hit ville jag alltså gå på min födelsedag. Inte till någon fin restaurang med vita dukar, ingen mysig hemmalagad middag - jag ville gå till ett snabbmatsställe & trycka i mig kyckling & pommes frites, haha ! Det var helt klart den bästa födelsedagsmiddagen någonsin !

Efter maten blev det kaffe & varmt choklad sen tog vi oss hem & bara var. Det var en super mysig dag & jag kunde inte bett om något bättre !
När mörkret fallit tog vi oss en promenad & sen blev det dipp med grönsaker, baguette, parma skinka och osttärningar. Osttärningarna är väl också lite nostalgi antar jag då mamma alltid brukade göra det till fredagsmyset & det var lika gott som alltid ! Mormor ringde en snabbis men hann inte prata länge för hon skulle ut & gå med stavar, haha ! Söta, bästa mormor. Memo: besök mormor mycket mer ofta när jag kommer hem. Check !

Dagen avslutades med 2½ Men innan vi trillade i säng vid 9-tiden för att sova. Gamlingar ? Börjar kännas så. Bra födelsedag ? Helt utomordentlig.

Nu ska jag strax iväg till jobbet så jag ska duscha & käka innan hade jag tänkt. Ha en bra dag så hörs vi senare ! Kram !
Till höger är en mugg från Sandra där det står "Friends Forever" - tydligen eftersom allt jag, enligt henne, dricker är varm choklad, kaffe eller te, haha ! New Moon filmen var från Lani, kladdkakan som ni inte ser var från Lauren, Lani & Sandra (otroooligt god!), Casper är från mig, Boken & det finaste kortet är från Robin, den lilla fisken på den vänstra kortet (uppe på toppen) är från Sandra då hon första dagen trodde att jag hette Marlin - fisken i Nemo - & har därför kallat mig för det efter since. Jag vill inte veta hur många affärer hon fick springa i för att hitta den, haha !

Allmänt // 1 kommentarer




Mamma Sus

Vilken härlig födelsedag - du beskriver den så bra och vilket minne att ha fyllt 20 år i Australien!

Puss Mamma

2010-04-27 10:52:17



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!