Frukostidéer

Publicerat 2010-08-13 13:59:10
Mat må vara gott, men av dagens alla måltider så tar nog frukosten priset. Att få vakna upp lite hungrig, ta sig ut på en promenad & sen komma hem till corn flakes, ägg, macka, gröt, fil eller vad favoriten nu må vara - är obeskrivlig.

Jag brukar ta mig antingen ett ägg eller en äggsmörgås tillsammans med lite gröt med allt möjligt gott i. Nya gröt-favoriten är för mig att blanda i jordgubbar eller hallon under tiden gröten står på spisen - det ger en lite fräschare smak & spicar upp det lite - mums !

Det sägs ju att man ska äta som en kung på morgonen, en vanlig medborgare till lunch och en fattig till kvällen - så passa på att göra frukosten stor så att den mättar hela dagen. Detta gör du bäst med fullkornsprodukter, fibrer & kolhydrater tillsammans med protein.

Vad äter du till frukost ? Skicka in din egen specialité så testar vi nya frukoster hela nästa vecka ! Kram !

Recept // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!