Kladdkakemuffins !

Publicerat 2010-08-04 16:12:10
Min kost sen jag kom hem är inget att skryta med kanske, men idag kunde jag inte annat än att testa på kladdkakemuffin-receptet som jag velat testa så länge & vilken hit det blev ! När de svalnat blir kanterna lite krispiga & sega medan mitten av muffinsarna fortfarande behåller den sega & kletiga konsistensen. Robin är på väg hit nu för att hämta upp mig - det gick väldigt fort sen han hörde ordet 'kladdkaka'...

Här kommer receptet, sen är det dags för mig att åka bil innan jag drar på mig träningskläderna & ger mig ut för en löprunda - härligt !

KLADDKAKEMUFFINS (16 himmelska muffins that is!)

2 ägg
2 ½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält smör eller margarin

1) Peta ut alluminiumformarna på plåten & sätt ugnen på 200 grader.
2) Smält smöret i kastrull.
3) Vispa (med elvisp!) ihop socker & ägg.
4) Tillsätt vaniljsocker, bakpulver, kakao & lite socker innan du vispar igen.
5) Efter detta tillsätter du det sista; nämligen vetemjöl (jag använde det med fullkorn) & det smälta smöret.
6) Vispa, vispa, vispa till en fin smet.
7) Klicka ut lika mycket i alla formar.
8) Vips in i ugnen ! Låt grädda 10 minuter.
9) Slicka ur bunken - ingenting får ju gå till spillo !

Servera gärna med en klick grädde !

Ps. Muffinsen kommer att sjunka ihop i mitten - fråga mig inte varför. Det smakar inte annorlunda iallafall :)
Kram !

Recept // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!