Kycklinggratäng med Ris

Publicerat 2010-08-15 15:25:58
Stackars Charlie. Han ligger helt utslagen på golvet medan jag dödar tid framför datorn. Morgonrundan innan frukost räckte inte långt för min del så jag bad Robin köra upp mig & den lilla hunden till Sandsjöbacka & så begav vi oss ut i skogen. Jag tror aldrig han har gått så långt, men oj vad han kämpade & hade roligt ! Skiten blev han & så fort han vaknar ska jag lura i honom i badet :) I 1 timme gick vi upp & ner innan vi till slut kom tillbaka till Robins pappa - där väntade vatten, kaffe & frukost till den som ville ha.

Nu är jag helt yrvaken efter en 30 min powernap & jag har precis ätit en persika & lite yoghurt. Jag & Robin åt lunch innan jag somnade, men det räckte tydligen inte för magen kurrade när jag öppnade ögonen igen. Till lunch blev det resterna av den goda gratängen som tillagades igår (den kunde ha kryddats mer - men det man inte vet denna gången vet man nästa gång). Kycklinggratäng med spenat & ris är faktiskt godare än man tror - speciellt om man vågar lägga i lite annat än vad som oftast står i recepten - våga utmana lite ! Min svaghet är salt - jag saltar aldrig tillräckligt. Men hur äckligt är det inte om hela maträtten smakar så salt att du måste skölja ner varje tugga med vatten ?
Ost & svampsåslagret överest blir lite krispigt & var det godaste på hela gratängen tyckte vi båda, haha !

Recept // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!