Frölunda Torg, Miss Eklund & Att Resa Med Tonåring

Publicerat 2010-12-28 17:11:10
Hej på er !

Jag är hemma igen efter en dag med mormor på Frölunda Torg & hemma hos henne när det var dags för lunch - julmat igen, men jag tröttnar nog aldrig ;)

Mormor fick reda på att hennes kamera efter 26-27-30, eller hur många år det nu var - inte skulle klara en dag till, den hade tagit sina sista kort. Så nu kanske vi får lära henne den digitala världen också - det överlåter jag till mamma, hon har mer tålamod än mig .. & ska vi se det från den ljusa sida så hände det ju i rättans tid; under mellandagsrean. Haha, den ljusa sidan var det. & på tal om mellandagsrean så är jag så otroligt glad att så många har upptäckt internet & numera sitter hemma & klickar hem sina rea-varor istället för att dra i butikerna - det är så tomt & härligt på stan nu ! Även om detta innebär mer jobb för mig under mina arbetsdagar så är det värt det när man får ledigt & vill gå ut på en stadsrunda :)

På Frölunda Torg stötte jag även på den här tjejen - hon är verkligen lika go i verkligheten som i bloggen :) Tack för ett snabbt ögonblick !

Nu däremot, ska ni få se hur kallt vi verkligen har det i Götet; när jag var ute på en morgon powerwalk häromdagen så frös både mina ögonfransar & ögonbryn att det blev tungt att blinka. Då var klockan ändå 9 på morgonen ..
Dags för kaffet att slinka ner (jag prövade på te - men upptäckte att det var just det som inte var min grej .. ) & för mig att boka resa ! Jag & syster ska ta oss en weekend i slutet av februari tänkte vi - men vart är nu frågan .. ? Jag har tänkt en extra gång på Berlin - dit Robin åker nu i början av Januari - det verkar vara så otroligt vackert. Synd bara att mina kära syster fortfarande är i den åldern att gamla byggnader borde rivas istället för att upptäckas ;) Kram på er !


Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!