Australien for Dummies

Publicerat 2010-02-25 11:38:24
Hahaha, jag fick en rolig länk skickad till mig (kan ju bara tänka mig vem den är från ... ). Måste iallafall slänga upp den här på bloggen !

F: Blåser det någonsin i Australien? Jag har aldrig sett det regna på TV, hur kan växterna växa? (Storbritannien)
S: Vi importerar alla växter fullvuxna och sedan sitter vi bara och ser på hur de dör.
F: Kommer jag att kunna se känguruer på gatorna? (USA)
S: Beror på hur mycket du har druckit.
F: Jag vill gå från Perth till Sydney — kan jag följa järnvägsspåren? (Sverige)
S: Visst, det är bara femtusen kilometer, ta bara med dig mycket vatten.
F: Är det säkert att springa omkring i buskarna i Australien? (Sverige)
S: Det stämmer alltså, det de säger om svenskarna…
F: Har ni några bankomater i Australien? Kan ni skicka en lista över dem i Brisbane, Cairns, Townsville, och Hervey Bay? (Storbritannien)
S: Vad dog din förra slav av egentligen?
F: Kan ni ge lite information om flodhästkapplöpningar i Australien? (USA)
S: Afrika är den stora trekantiga kontinenten söder om Europa. Australien är den stora ön mitt i Stilla Havet som inte… äh, glöm det. Visst, flodhästkapplöpningarna är varje tisdag på Kings Cross. Kom naken.
F: Åt vilket håll ligger norrut i Australien? (USA)
S: Vänd dig söderut och snurra 180 grader. Kontakta oss när du kommer hit så skickar vi resten av kartan.
F: Får jag ta med mig bestick in i Australien? (Storbritannien)
S: Varför det? Använd fingrarna som vi gör.
F: Kan ni skicka Wiens pojkkörs schema? (USA)
S: Österrike (Austria på engelska, översättares anm.) är det där fina lilla landet bredvid Tyskland, som… äh, glöm det. Visst, Wiens pojkkör sjunger varje tisdag på Kings Cross, precis efter flodhästkapplöpningarna. Kom naken.
F: Får jag ha på mig klackskor i Australien? (Storbritannien)
S: Du är en brittisk politiker, eller hur?
F: Har ni affärer i Sydney och finns det mjölk hela året? (Tyskland)
S: Nej, vi är en fridfull civilisation av veganska samlare. Mjölk är olagligt.
F: Kan ni skicka en lista över alla läkare i Australien som kan ge skallerormserum? (USA)
S: Skallerormar finns i Amerika, och därifrån kommer DU. Alla australiensiska ormar är helt ofarliga, kan hanteras utan risk och blir jättebra husdjur.
F: Jag har en fråga om ett berömt djur i Australien, men jag har glömt vad det heter. Det är en sorts björn som bor i träd.
S: Den kallas för fallbjörn. Den kallas så eftersom den faller ur träd och äter upp hjärnorna på folk som går under träden. Du kan skrämma bort dem genom att smörja in dig med mänsklig urin innan du går ut.
F: Har ni parfym i Australien? (Frankrike)
S: Nej, VI stinker inte.
F: Jag har utvecklat en ny produkt som är ungdomens källa. Var i Australien kan jag sälja den? (USA)
S: Överallt där det samlas mycket amerikaner.
F: Kan ni berätta var i Tasmanien den kvinnliga befolkningen är så mycket mindre än den manliga? (Italien)
S: Bögklubben.
F: Firar ni jul i Australien? (Frankrike)
S: Bara när det är jul.
F: Jag var i Australien 1969, och jag vill kontakta tjejen jag dejtade medan jag bodde på Kings Cross. Kan ni hjälpa mig? (USA)
S: Visst, men hon tar fortfarande timlön.
F: Kan jag prata engelska dit jag åker?
S: Om du lär dig det så.

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!