Nya Zeeland & Sydney DEL 1

Publicerat 2010-02-23 11:43:43
Jag saknar ord. Resan till Nya Zeeland & Sydney var över förväntan. Mycket mer. Att behöva åka därifrån var rent ut sagt en pina; tårarna rann & det kändes bara tungt. Nu har vi försökt att vända på tanken & tänka att det faktiskt inte är lång tid kvar här i Brisbane - plus att vi faktiskt åker på en mini-semester redan nästa månad igen ...

Eftersom det antagligen blev fler än 1000 bilder från min & Louize's kamera så får vi köra lite bilder i omgångar. Här kommer ett par stycken - resten tar vi i omgånger :)

Let's do it from the start ...

Först anlände vi till denna fina stad; Auckland, Nya Zeeland. Här är en bild tagen från SkyTower - 220 meter högt & med en hiss som hade glass som golv - tråkigt för den höjdrädda, hehe ...


Vi fick en underbar lägenhet på 38:e våningen & med utsikt över hela staden, varsitt rum & med gott om plats för att kunna sträcka ut sig (& inte bli utkickad av Robin) - täcke fanns det också gott om som tur var :)


Varför måste det alltid vara toaletterna som är finast ? Nu lär ju folk tro att jag tar kort på toaletten för att jag älskar att skita eller för att jag är en toalett-pedofil. Kul image.


Eftersom vi kom till Auckland ganska tidigt på morgonen så bestämde vi oss för att ta en av båtarna ut till en ö & tillbringa lite tid i minst sagt NZ-natur .. Paradis !


Hur mycket kan man inte föreställa sig Gandalf & hans vagn på den här bilden ?


Vårat nästa resemål var SYDNEY ! Jag har nog aldrig varit i en finare stad. Av alla ställen jag varit på så slår Sydney alla priser. Man SKA ha höga krav när man åker hit.


Här kommer nästa overkliga känsla; Operan har man ju bara sett på tv ? Där kan man ju inte vara, eller ?


Hotellet vi bodde på var helt tvärtom mot det förra; mer vintage & väldigt, väldigt mysigt. Ett hotell som var byggt under 1800-talet & som hade varit både det ena & det andra (bland annat sjukhus) innan det blev The Russell hotel som det är idag.






Vi åkte över till zoo:t på den norra sidan...


Med en fullkomligt otrolig utsikt över Sydney & operahuset !


Hahaha, Sydney ligger minst sagt i Australien ...


Det var allt för den här gången - det tar otroligt lång tid att ladda upp bilder ! Vi får ta mer imorgon :) Nu är det dags att dricka te, läsa, mysa & sova :) God natt !

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!