Svensk hemlängtan

Publicerat 2010-01-19 02:20:21
Det är inte klokt vad jag längtar att komma hem ibland. Jag vill kunna skaffa en ny lägenhet & inreda den precis hur jag vill ! Nu har vi bott i en lägenhet i snart 6 månader som jag inte fått röra & 6 månader till ska det bli. Visserligen är det ju fruktansvärt skönt att vi flyttar - nu kommer vi in till stan & har mycket närmre till jobb & skola, men jag tror man saknar att ha något som man kan kalla sitt eget. Och, okej, jag erkänner - jag saknar Sveriges runda mackor. Tänk er en sån rund macka, men smör, ost & gurka på - åh, va gott ! Eller köttbullar, potatismos & brunsås. Eller tänk på en äkta, svensk grillkväll ! En sommarkväll, med grillat kött, klyftpotatis & baguette bröd till - fast jag hade helt klart nöjt mig med att lägga mig i badet efter att ha varit ute i snö & slask, och bara njuta med en kopp varm choklad. En svensk ostbricka då, eller en semla !! Nej, gud, nu flyger tankarna iväg !
Jag hade faktiskt världens underbaraste morgon här idag - tog en promenad runt området vid kvart i 8 tiden & det kändes som sen svensk vår - svalt & fortfarande så att det blev varmt i kroppen. Underbart !

Nu kommer Robin's pappa & syster ner till oss i början av februari, ett par senare kommer Martina. Pappa & syster stannar i 2 veckor så då är väl redan februari förbi sen, som Robin själv säger. Då är vi inne på mars och sen kommer det bara rinna som ett vatten innan vi ska planera hemresan. Eller, hemresan är väl redan planerad i och för sig - jag & Robin har pratat om vilken underbar resa vi har framför oss & det pirrar i magen vid tanken - jag längtar ihjäl mig ! Tiden med Martina här kommer också gå fort - så som den alltid gör när vi två umgås, haha ! Det har nästan gått lite för fort tycker jag. Ett halvår ? Redan ? Känns som inte mer än en månad ...

Aww, en lite gnällig Malin idag kanske? Jajjemen ! Tur att jag ska in till stan nu så att jag får pussa & kramas lite med min Robin under tiden vi skriver under vårat lägenhetskontrakt! WOHO ! Nu kör vi !

Allmänt // 1 kommentarer




Anonym

skriv en önskelista vettja över saker jag ska ta med ner till dig :D lite svensk godis kanske , mmmm <3

2010-01-19 17:40:21



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!