Bye bye Calories!

Publicerat 2010-07-06 10:28:39
Nu är jag mör. Riktigt mör & go. Som en god julskinka ungefär ... Åh, jul ...

Här sitter jag med ett leende på läpparna för att jag var så duktig på gymmet & kunde avstå från att köpa mig lite godis idag - sånt ska ju sparas till helgerna så att det blir lite speciellt :) Hur gott hade det varit egentligen, om man åt godis varje dag ? Tråkigt. Tråkigt & äckligt.

Jag kom (som alla med något IQ förstår) precis hem från gymmet - körde lite mage, armar & mycket kondition ! Först crosstrainern 10 min (uppvärmning) & sen bandet 30 minuter. Detta plus min promenad imorse säger Bye Bye 600 Calories & hello food ! Det är viktigt att om man tränar regelbundet, tänker över sin kost ordentligt - du får aldrig gå med underskott i magen ! Aldrig, aldrig, aldrig ! Då sätter sig kroppen i svält & du går till slut upp mer än vad du går ner ... Att kunna äta precis vad man vill & samtidigt göra något man tycker om är ju så himla härligt :) Ut i spåret bara - vem tycker inte att det är härligt att röra på sig ? Tänk då om det också kunde bli en vana ? En härlig, enkel promenad varje morgon. Andas in den friska, klara luften & lyssna på fåglar & tystnaden. Underbart.

Robin är ute & halsar öl med Kristoffer. Och när jag säger halsar så menar jag att de tar typ 2 öl var - sen är det nästan så att man får plocka upp dom med taxi eller iallafall en skottkärra för att ta dem hem ... Killar, killar ... De har varit & bowlat här på eftermiddagen - bäst för Robin att han vann - jag kommer ju aldrig kunna titta Kristoffer's tjej i ansiktet annars, & då veta att han spöade min man i bowling som är rena tjejsporten ... Nej, bäst för honom säger jag bara, annars är det enkelt att fixa en sovplats i soffan ...

Nu ska jag duscha & sen ska jag äta - HO, HO, HO, jag är grym ! ('Ho, ho, ho' är inte menat att vara ett tomte-rop - utan mer som en tyngdlyftare eller en brottare, typ 'KOOOOAAAAHHHH!!!!' & så hoppar dom. Ja, ni fattar nog ... Eller ? Ja, det gör ni ... Förhoppningsvis ...)


Jag tror att de har lite för många Two and a half men avsnitt i skafferiet ... Vilken kanal visar egentligen 3 avsnitt inom loppet av ca 3 timmar ? Och vem sätter in ett Top Gear (bil-skit-program) emellan ? Antagligen för att ingen ser på det annars ... Bajs-program.

Träning // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!