LA Tour

Publicerat 2010-07-20 01:18:06
Ja, ni får gärna vara avundsjuka; jag är nämligen precis hemkommen från Hollywood & Santa Monica & sitter nu med en latte i solsken medans värmen smeker min hy - hur underbart tror ni inte att vi har det här nere ?

Men det hade ju sina konsekvenser om man säger så, haha. Robin åkte nämligen in på förhör när vi kommit till LAX & blev tagen för att vara terrorist - det tog ju sin lilla tid om man säger så, men det är ju såna historier som är roliga att berätta när man kommer hem sen. Vi kan väl bara säga att det var värt skrattet det gav efteråt :)

Flygturen gick i övrigt bra & efter en dag här så har jag helt ändrat uppfattning om staden som jag förut inte var stormförtjust i.
Vi landade igår & bestämde oss för att inte bestämma något för kvällen. Vi gick till ett nytt ställe här i staden - LA LIVE - som ligger alldeles vid Staple Center. Det hade kommit upp nya fräscha restauranger & igår slog vi till på en stor stek & kyckling med efterätt på Wolfgang Puck - detta rekommenderar jag starkt för er som åker hit med en härlig reskassa - jag hade kunnat äta där varje dag. Det måste ha varit den godaste kycklingen jag ätit i hela mitt liv & brödet man fick innan var otroligt. Vi beställde också in sötpotatischips - en favorit hos mig, men allt som är nytt tackar Robin nej till, haha. Han höll sig mer till brödet :) Efterätten blev chockladpudding-kaka för Robins del & smulpaj för mig. Gud, så gott. Det är allt jag har att säga.

Idag åkte vi på tour genom Hollywood & allt som är kopplat till denna härliga del, plus Venice & Santa Monica & avslutade med El Pueblo - den mexikanska delen här i staden. Jag är jätte sugen på mexikansk mat & hade så gärna testat det innan vi åker härifrån - ska verkligen försöka övertala mannen mitt emot.

Nu till middag ska vi gå tillbaka till LA Live och testa en asiatisk (sushi!! Tur att de har annat också - annars hade jag inte fått mycket till sällskap...) restaurang som låg bredvid gårdagens - i värsta fall kan man ju bara kila över om det skulle knipa, haha. Vi har också pratat om att gå på bio ikväll - båda vill verkligen se Inception så varför inte göra detta i film-staden ?

Kaffet ska drickas upp & sen ska vi powernapa - första gången som jet-lagen slagit till på mig ... Kram !




Resor // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!