Be good. Be thin. Become an idiot.

Publicerat 2010-06-01 02:50:16
Det är just sånt här jag är rädd för att unga tjejer ska läsa om på internet. Att de ska sitta & läsa om saker som förstör deras tänkande & kroppar.

Jag läser om träning & kost för att jag vill kunna få en snygg, tränad & hälsosam kropp - inte för att jag vill se ut som ett vandrande skelett. Jag läser om vad man måste ha i sig för att må bra & för att få ett vackert & strålande yttre. Jag vill ha en balans helt enkelt - kunna lära mig att äta nyttigt & bra men samtidigt kunna äta godis & annat gott när jag känner för det.

Ikväll kommer Martina & vi ska passa på att göra iordning tacos. För skoj skull började jag kolla runt på näringsinnehållet på just en tacos middag (hur mycket protein, kolhydrater & nyttiga fetter det innehåller - detta behöver man veta när man letar bra lunch & middagstips!). Jag klickar upp ett flertal antal sidor & börjar läsa för att få en information som stämmer överrens med varandra (= den rätta informationen! En sida ensam har sällan rätt ...). Jag börjar läsa på ett forum där flera har kommenterat & ögnar snabbt igenom texten. Plötsligt stelnar jag till. Det här kan ju inte stämma, eller...? "Självklart minimerar jag min halva portion till en tredjedel eller mindre" ... ".. ta salladsblad istället för bröd".. "...mindre kalorier".. "mamma tror på att jag inte är hungrig .." "lura henne - säg att du har ätit.." .

Den här otroligt, minst sagt SJUKA sidan handlar alltså om anorexi. Jag mår illa & klickar ner sidan. De här människorna har blivit skadade. Hela grejen har gått alldeles för långt & de har blivit förblindade av varandra. Jag mår illa & hoppas aldrig att någon av mina nära & kära kommer hamna i den här sitsen. Då är jag rädd för att jag kommer klösa ut ögonen på den personen, eller helt enkelt trycka i 50 kg fett i maten. De här människorna är dumma i huvudet & mår inte bra överhuvudtaget. Jag blir bara arg & irriterad att de tror på vad den andra säger. Usch, nu ska jag hitta på något annat - sånt här gör mig illamående.

Att man till och med kan bli medlem !! Gaah !

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!