Den där känslan

Publicerat 2010-06-24 02:53:47
Jag måste bara klargöra en sak - tror att det blev lite missuppfattning vad gäller inlägget om att jag inte tycker man borde pressa sig själv till gymmet så att det blir något tråkigt av det istället.

Vad jag pratar om är min egna situation: jag tränar flera gånger i veckan, men om jag då 1 eller 2 dagar inte känner för att gå på just det passet som jag tänkt - så tänker jag inte göra det. Jag anser att om man tvingar sig själv till att träna så blir det inte roligt - men bara i just den stunden. Är du duktig & rör på dig 90% av tiden så spelar inte 1 pass någon roll. Ligger du däremot hemma i soffan & har gjort det de senaste 3 åren - ja, då kanske du ska överväga tanken att faktiskt tvinga iväg dig själv till gymmet eller ut på en promenad - hur tråkigt du än kan tycka att det är.

Vad jag tycker är synd är att det finns så många människor där ute som har blivit förslappade & njuter lika mycket av att ligga hemma i soffan som jag gör efter ett hårt träningspass. Känslan att få svettas, duscha & sedan krypa i myskläder för att SEN kunna sätta sig i soffan är så mycket bättre. Känslan att kunna äta va sjutton du vill utan att lägga på dig är bättre än att inte veta vad en magruta är. Den känslan som kommer i slutet av en pass & som säger hur grym jag är som körde så hårt jag kunde eller när svetten rinner som mest - den känslan borde varenda människa vilja ha !

Kort & gott: rör på dig. Rör du på dig (inte gå runt huset - nu syftar jag på träning) så kommer du aldrig vilja byta det mot något i världen. Du kommer känna dig så duktig, grym & härlig efteråt.
Är du överviktig: ta tag i det ! Jag säger inte att de första kilometerna kommer vara de bästa i ditt liv - det är självklart att du ska bli ansträngd - men känslan kommer. Du kommer vilja känna 'känslan-efteråt' hela tiden & göra allt för uppnå den.
Är du tränad: då vet du vad jag pratar om. Man har inte topp-dagar varje dag & vet du vad ? Det gör ingenting ! Känner du för att ta en vilodag extra så gör det - men låt det såklart inte bli en vana. Du måste själv hitta vad som är lagom för dig - när är du ansträngd & när känner du att du kanske borde tagit den där rundan ändå ?

ALLA är olika & kropparna kräver olika mycket. Att läsa en massa artiklar om hur andra gör är inte den rätta vägen. Det är super tips man kan hitta ibland - men börja med dig själv. Börja med en promenad varje dag innan frukost. Testa bara. Jag lovar dig att du kommer må mycket bättre.

"En liten förändring är en stor förändring i slutändan". Kram !

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!