Det ska minsann regna här också

Publicerat 2010-06-25 11:43:23
God kväll !

Åh, jösses - vilken dag ! När Robin lämnade hemmet imorse vid 9 så tog jag mig en promenad, kom tillbaka åt frukost & insåg att jag blev rastlös. "Midsommar, midsommar... Nu är det midsommar i Sverige" tänkte jag & tänkte tillbaka på mitt land. Jag fick ett sug efter sill (ja, jag är väldigt o-kvinnlig när det kommer till alla 'borden' vi har hemma - jag äter allting !) & svensk mat. Plötsligt slog den elaka tanken mig att jag skulle åka & spendera några kronor på mat på IKEA & även passa på att köpa mig en korv med bröd.

Sagt & gjort så åkte jag iväg. Jag mötte söta Josefine som kommit tillbaka ner till Australien igen & jobbar numera i köket på IKEA - roligt & ett väldigt kort samtal hade vi där vi gick igenom väldigt snabbt om hur allting var, vi bestämde också att vi ska träffas snart igen innan jag & Robin drar oss mot Svedala - bra planer enligt mig !
Jag åt en kanelbulle & köpte påskmat. Ja, detta påskbordet slår nog priset iallafall. Gott är & var det iallafall !

På vägen tillbaka så kom grädden på moset: det började regna. Jag är alltså så långt ifrån Sverige det går att vara på midsommar - men regnet fortsätter. Det är helt enkelt meningen att det ska regna runt om i hela världen på midsommar :)

När jag kom hem gick jag & spenderade 1½ timme på gymmet innan jag & Robin gick till glassbaren Mövenpick. Jag fick ett väldigt sött presentkort av min man där, haha !

Nu ska jag krypa ner i soffan med honom & bara vara. Glad midsommar på er allihopa !


- "Men ta med iallafall - så ser vi vad dom säger! Vi säger bara att det är ett presentkort från den svenska Mövenpick !" /Robin


Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!