Min Smala Yoghurt & Bär Frukost

Publicerat 2010-06-12 08:22:36
Idag var första gången på väldigt länge som jag valt att byta frukost. Jag äter ju annars alltid havregrynsgröt med bär, frukt, mandlar & psylliumfrön - det håller jag mig mätt på länge & är en utmärkt start på dagen. Men så idag hade jag en forme-yoghurt ståendes i kylen & kände för att äta en kall frukost for a change.

Tillsammans med detta blev det alltså också ett ägg & en kopp te - & jag måste säga det att jag har varken varit hungrig eller gottesugen (man kan ju bli gottesugen under dagen om man börjat med en liten frukost) under hela dagen ! Skönt !


Min Smala Yoghurt & Bär Frukost


Du behöver:

  • 1 Forme yoghurt eller annan less fat yoghurt (grekisk & turkisk är utmärkta alternativ!)
  • Bär
  • ½ banan
  • ½ päron
  • 5 mandlar
  • 2 tsk psylliumfrön

Och så här gör du:


1) Börja med att lägga de antingen frysta eller färska bären i botten
2) Blanda yoghurten med psylliumfröna
3) Häll över yoghurt blandningen över bären
4) Toppa med banan, päron & mandlar
5) Klart !


Självklart kan du byta ut frukten mot exempelvis äpple, melon eller apelsin ! Jag råkar bara tycka om banan & päron mest, haha :)


Super gott & super enkelt ! Testa redan imorgon !

Recept // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!