Ensam hemmafru

Publicerat 2010-03-21 04:00:27
Idag är jag ensam hemma. I vanliga fall brukar jag bara stanna i soffan & titta på filmer om & om igen - bra eller dåliga - tv på & bara njuta av min ledighet latast möjligast. Men idag så tog jag tag i saken (det är inte lika skönt längre, man blir mest bara uttråkad) & begav mig på en egen utflykt; tvärs över gatan så har vi nämligen Roma Street Parkland - världens största subtropical trädgård/park i en stad. Jag & Robin gick igenom den en gång (trodde vi) & tyckte att den var otroligt liten. Det visade sig att vi gått fel & missat 2/3 av denna otroligt blomstrande park ! Idag gick jag runt i hela parken & bara njöt. Underbar dag !

Nu väntar ägg & bacon till lunch & sen ska jag lägga mig & läsa en stund - ännu ett sätt att spendera sin ledighet på ! Just nu läser jag "eat, pray, love" & so far so good säger jag bara - jag älskar den !


Det är faktiskt Australien ! Varesig du vill eller inte så kommer du stöta på spindlar. I parken fanns de ungefär var & varannan meter. Men de sitter ju i träden & så länge du inte ska upp dit & klättra så är det ju inga problem :) Den här sorten, som så många andra, är inte farlig. Det gör väl rätt ont om du får ett bett, men that's it. Herrn på bilden är väl ca 8cm lång iallafall.



En sån här blomma fick mamma hemskickad när hon fyllde 50 häromdagen - fast mycket finare förstås :) Blomman kallas för "Bird of Paradise" & växer fritt häromkring. Mamma fick sin av ett svenskt blomsterbud så att ni inte tror att jag skickade hem den på posten, haha !

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!