Fit for Fight

Publicerat 2010-03-20 01:44:00
Hej !

Idag är vädret grått & trist här i Brisbane, men alldeles underbart när man ändå bara ska vara inne & jobba. Robin jobbar också denna lördag - 7:30am till 6pm så det är hela dagen för hans del, min dag är bara 5 ½ h - skönt !

Igår var det ju mammas födelsedag som sagt - vad hon inte hade någon aning om var att ett par timmar senare efter att vi lagt på luren så skulle det knacka på dörren & en bukett blommor skulle levereras. Jag valde en bukett som symboliserade & såg ut lite som en fågel - tyckte den passade henne perfekt ! När jag vaknade imorse så hade hon talat in ett meddelande där hon tackade & var alldeles rörd - alltså började min morgon med några tårar, hehe :)

Efter avlyssnandet på voicemail så har jag varit fit for fight - jag har varit ute & sprungit, lämnat nya byxor till min pojkvän (han fastnade i en låda på jobbet & byxorna fick plötsligt en öppen ficka på låret, haha!), duschat, kollat utbildningar, kollat fotboll & ätit gröt med blåbär, banan & honung precis som varje morgon. Det är en bra start på dagen ! Imorgon ska det nog festas till med bacon & ägg till frukost - då är jag ju ledig & har all tid i världen. Visste ni att ägg & bacon varianten är en LCHF-måltid ? Det betyder att det är mindre kalorier & mer fett - en av de mesta kända dieterna i världen ! Själv kör jag på att inte äta pasta, ris & potatis - vilket ger resultat efter bara några veckor !


Nu ska jag dra mig på stationen & när jag kommer hem så blir det mer USA-planering - nu är det inte långt kvar !

Blåbär är fulla med antioxidanter - "nyckeln till ett långt liv" säger man oftast. Dessa stärker immunförsvaret & håller dig frisk längre !
Mulen dag i Brisbane.

Kram !

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!