Framför kameran hos Vapiano

Publicerat 2010-03-06 01:16:20
Morgonen här började idag med pannkakor - Robins favorit & my treat. Det blev dock inte så många då pannkaksmeten inte riktigt räckte till, men gott blev det. Får mig att längta hem till mormors hemmagjorda, krispiga & gudomliga pannkakor.


Igår jobbade jag i princip hela dagen. Jag åkte hemifrån 6 på morgonen, jobbade 4 timmar, åkte hem & missade att jag skulle jobba igen. Jag kom 30 minuter för sent & efter att ha sprungit till jobbet så stack svetten i pannan & jag var minst sagt uppe i varv. Då kom mardrömmen. Jag vet inte om det är för att jag är så himla grym eller om det var något typ av straff för min försening, men ett tv-team var där & det var min tur att stå inför kameran. Det var för ett program där vi skulle förklara hur Vapiano-principen fungerar & vad som händer när du kommer dit för att äta (ni som varit där förut vet ju att det där med korten fungerar lite annorlunda). Min manager skulle komma fram till mig & jag skulle förklara på engelska inför publik, kameror & pressen om hur det här fungerade. Första gången gick toppen, men när han ropar "TAKE 2!" så kom nervositeten. Allting gick väldigt fort, men jag tror inte jag kommer vara den som sitter bänkad framför tv:n när det sänds om några veckor precis ...

Jag tänkte att jag skulle fixa om lite här på bloggen ikväll, vad sägs om det ? Lite annat typ-snitt, bredare layout & kanske en annan header ... Vi får väl se hur det slutar !

Nu ska det jobbas i ett par timmar - 2 veckor fullt av dubbelskift & långa dagar väntar. Jag är iallafall ledig på onsdag så det får man väl se som min helg :)

Kram !
Detta är den stora hemligheten till varför jag jobbar som en galning ! New York, here we come !

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!