Härligt bra dag idag

Publicerat 2010-03-15 12:30:12
Hej !

Vilken oplanerad dag - så himla skönt ! Dagen började & slutade med ett träningspass så nu känner jag mig helt seg i kroppen & längtar till att få lägga mig i sängen. Trots detta ska jag upp kvart över 5 imorgon bitti & jobba till 18, men det får bara vara så nu ett tag framöver - jag jobbar faktiskt heller tidigt till tidigt än sent till sent. Kvällen vill man ju bara spendera hemma :)

Ibland är det jobbigt att behöva spara pengar. Jag & Robin har ju cirka 13 000 - 14 000 kronor i utgifter här i Australien varje månad. Det är jobbigt mycket. Trots att jag jobbar som en galning så blir det oftast till att jobba dubbla skift om vi ska få med oss en lite större reskassa till USA. Själva sparandet är inte jätte jobbigt såklart, men när man sitter här & kollar in alla bloggar där tjejerna springer i affärer ut & in & köper det ena & det andra så får det mig att vilja spendera alltihop på kläder, haha ! Detta skulle jag ju såklart aldrig göra, men visst känner man ett starkt sug ibland ... Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge - så kanske har vi pengar över så att det kan shoppas i New York istället - bra mycket bättre än Brisbane vad gäller shoppingen tror jag, haha !

Nu ska det läsas & sen sovas ! God natt !

Ps. Vi saknar Sverige. Mycket. Mamma, jag vill ha fisksoppa när jag kommer hem ! Och räkmackor med skagenröra, och spaghetti med köttfärssås (tro det eller ej, med tanke på att vi ett tag åt det till frukost, lunch & middag!), köttbullar med potatismos & brunsås & massa svenskt godis. När jag kommer hem så ska det firas att jag åt nyttigt här i slutet av året :) haha ! Helst ett julbord också. Och min hund <3

Allmänt // 1 kommentarer




louize

sverige saknar er!

2010-03-15 20:18:28



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!