Jag gillar inte städhjälp !

Publicerat 2010-03-03 06:13:45
Hur konstigt det än låter så gillar jag inte hushållerskor. Jag gillar inte att ha någon som springer runt & diskar, hänger upp rena handdukar, bäddar sängen & fyller på kaffet, teet och schampo. Jag gör hellre sånt själv. Fast bädda sängen ? Vem kom på den dumma idén ? Jag förstår ju att det ska vara fint om man väntar besök, men hallå ? Den ska ju ändå sovas i efter några timmar igen ?

Hursomhelst så springer det iallafall runt 2 koreaner i våran lägenhet för tillfället, en i badrummet & en i sovrummet. Jag bad de låta bli disken för att jag tänkt göra den senare, men de insisterade på att få den gjort innan de lämnade. Jag tror inte de förstod vilken envis tjej de satte sig emot - jag fick iallafall lov att göra disken själv. Så tar hon tag i diskmaskinen iallfall ?! Dumma flicka.

I övrigt så tittade solen precis fram efter flera veckors regn. Det var nog på tiden tror jag.

Nu ska jag göra iordning min mushroom soup & lata mig framför tv:n innan jag slänger in tvätten - kan man kanske få tillbaka städhjälpen?



Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!