St Patrick's Day

Publicerat 2010-03-18 09:11:26
Med en förkylning så jobbade jag 7am-4pm idag - tur att någon fyllde år på jobbet & att det bjöds på kakor säger jag bara, haha !

Igår var det St Patrick's Day här i Australien. Jag hade inte den blekaste aningen om vad detta innebar så det blev lite google för min del - vilken besvikelse. St Patrick's Day är en grön gubbe & en tradition från IRELAND. Varför i hela världen har vi en irländsk tradition i landet som ligger på andra sidan klotet ? Knepigt. Ännu en anledning för australiensarna att häva i sig öl antar jag :)

Ikväll blir det mys. Med tanke på kakorna som flög i magen idag så borde jag gå till gymmet, men vi tar en promenad istället. Det går ju lika bra det ! Sen har jag bokat tv:n (haha! Flickorna först!) mellan 7:30-9:30 för att se på Ghost Whisperer, How I met your mother & något annat program som jag inte kommer på nu . Den är bokad iallafall ! Ska se om jag kan göra någon god fruktsallad till & sen bara luta mig tillbaka. Jag börjar ju inte förräns 7 imorgon bitti ... hehe.

Nu ska vi ut & gå & sen blir det affären - vardagssysslor är ROLIGA!


Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!