Men vad sjutton är DET ?!

Publicerat 2010-09-10 07:48:28
*Pling, plong*
Malin sliter snabbt på sig mysbyxor & tjocktröja innan hon hasar fötterna fram till dörren.
- "GOD MORGOOON!" Robin's mamma står vid dörren färdigsminkad & finklädd med en hund vid fötterna.
- "Ähh .. God morgon? Jag vaknade precis" Ja, det måste då ha låtit dumt. Det ser hon väl ändå ?
Hon sträcker fram 2 påsar med något kletigt i. Det är vid såna här tillfällen man kan falla för ett April-skämt genom att bara sträcka ut händerna & ta emot det. Tänk om det hade varit lika kletigt på utsidan ?
- "Jag kommer med färsk fisk!"
- "Jag har infektion i mitt finger..." Alltså ... Jag skäms över mig själv ibland - där kommer hon & snällt lämnar över fisk & jag börjar babbla på om mitt finger ?
- "Örm ... tack för fisken ... jag vaknade precis ..."


Under denna morgon sa jag nog 'tack' 10-11 gånger sammanlagt. Det är faktiskt lite roligt hur reaktionsförmågan är när man är nyvaken .. Nu ska jag - efter många kaffe - kila över till mamma & morgon mysa lite innan jag sticker till jobbet vid 11. Vi hörs senare ! Kram !



Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!