Shapelink.com

Publicerat 2010-09-21 09:19:11
Jag vet inte om det är för att min kropp inte är helt 100% frisk ännu, eller om det är för att jag gav mig utan innan frukost - men jösses vad segt löprunda gick idag. Eller, 'segt' är nog inte rätt ord - men jag fick verkligen pusha mig igenom denna rundan. Det var jobbigt ! Jag är ju den typ av personen som inte är nöjd med passet om jag inte tagit mig runt utan pauser eller kämpat till max, så jag stannade aldrig utan saktade bara ner emellanåt. Trots detta så slog jag min tid med 2 minuter ? Hur lyckas jag ? Jag måste ha sprungit fortare än jag trodde, eller så ville jag så väldigt gärna bara komma hem ...

När jag kör mina pass så använder jag mig tyvärr inte av en pulsklocka som jag gärna hade velat. Det hade varit intressant & roligt att kunna kolla pulsen & mäta exakt tid när man springer, men nu får man ta vad har; en vanlig klocka & shapelink.com. Där skriver man in hur långt man har sprungit (kolla GoogleEarth!) & skriver in hur lång eller kort tid det tog. Man kan också skriva in intensiteten, men den lämnar jag alltid till 'normal'. Detta programmet räknar då ut ungefärlig energiförbrukning & hur fort du sprang, alltså km/h. Ett roligt program, men ta det hela med en nypa salt ! Ett exempel kommer nedan - nu är det frukost ! Kram !
Samma runda som ni ser. Jag springer fortare på den nedre - ändå gör jag av mer fler kcal på den övre ? Hur är detta möjligt ? Har det med tiden att göra ? Snälla, förklara !

Träning // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!