Mat-Duellen

Publicerat 2011-04-13 18:01:41
Hej !

Kroppen fryser & jag ryser - konstig känsla man kan få ibland. Men ser man det från den ljusa sidan så är ju en varm skön dusch allting mycket bättre då :)

Jag glömde av att blogga igår kväll & glömde då också att berätta vilken knäpp eftermiddag jag & mamma hade.
På något vänster kom vi in på hur man gjorde fiskpudding & var tvungna att ringa mormor när vi blev oense om man hade potatis i eller ej (vi behöver inte säga vem som trodde vad.. ). Hursomhelst, efter en italiensk diskussion började vi blev hungriga & bestämde oss för att köra en fiskpudding-duell. Vi skulle mötas mellan husen, dra upp våra pistoler, lyfta på locket & lukta oss till en vinnare.

Dock kom jag hem & fick avslag på middagen. Robin äter hellre mat med lite tuggmotstånd - vilket raderar soppa, slemmig fisk & absolut fiskpudding från schemat. Då fick jag komma på något nytt & slängde ihop ett par chokladbollar - gissa om det blev mycket skratt när vi möttes ute i regnet. Gott var det iallafall från bådas håll & båda fick bli vinnare (vilken kliché va?).

Nu börjar Vänner på tv så jag ska bara krypa ner i sängen & vänta på min prins att komma ridandes på en vit häst. Han byter däck - vilken saga va ? Kram på er !

Fiskpudding kan hon ju göra iallafall !
Detta åt jag & Robin istället; lax i citronsås med dill, potatis, ärtor & grönsaker :) Mumma det också !

Kost // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!