Släck Ljusen !

Publicerat 2011-04-05 09:29:23
God morgon !

Jag har beslutsångest - träna eller inte träna ? Eller träna nu rättare sagt - eller senare ? Det är ju så skönt att ha "fått det gjort" & sen ha hela dagen istället för att kila dit ikväll. Hrm .. Jag tror att hundpassningen hindrar mig lite - jag vill ju inte lämna min lilla kärlek hemma själv alltför länge. Känner jag mig själv rätt så kommer jag snart sitta på bussen ändå, haha. Det går inte att hålla sig.

Idag hade jag tänkt att jag skulle fått bakat något - det var så länge sen ! Jag är den typ av person som älskar att baka & trixa & fixa med vackra dekorationer - men det stoppar oftast där. Jag tar ett litet smakprov för att se hur resultatet blev, men sen vill jag inte ha. Jag vet - knäpp är rätt ord, haha.
Hursomhelst så funderar jag på en kanellängd eller liknande - vad tror ni om det ?

Vi hade för övrigt en mindre brand i våran lägenhet igår .. Jag, mamma & Robin står i köket & pratar. Plötsligt går brandlarmet & ingen förstår varför (för somliga går inte hissen hela vägen upp..) . Jag går ut i sovrummet/vardagsrummet & får se lågor som går upp längst väggen . Den första jag ropade på var Robin som kommer gåendes med mamma i hälarna - haha, inte mycket action här inte - tills de får syn på elden & vi börjar diskutera hur vi ska släcka den. Robin springer & hämtar vatten när mamma säger att han får hämta en handduk/filt för att man aldrig ska hälla vatten på stearin (ny lärdom!).
Ingenting blev förstört, men det visade sig att ett värmeljus hade självantänt efter det att stearinet hade tagit slut. Obehagligt, men vi var alla väldigt lugna & var tacksamma för brandlarmet som någon ängel satt upp här hemma.

Ja, det var den historien, nu ska jag nog ta på mig träningskläderna trots allt & vara tacksam för att det inte var en större brand - man får vara tacksam för det lilla så att säga :) Ha en bra dag ! Kram till er alla & glöm inte att släcka ljusen !

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!