Ung Tanke I Gammal Kropp

Publicerat 2011-04-06 12:43:16
Hej på er !

Halv 9 var jag uppe imorse & seg som en larv. Jag har blivit fruktansvärt trött på kvällarna & vill gärna ligga till 12 på morgonen (tur att man har lite självdisciplin!) om jag skulle få. Varför ? Ingen aning . Jag tror att det kan vara för att jag körde igång så tufft med tyngderna på gymmet efter ett långt uppehåll & kroppen skriker efter vila så det är vad den ska få idag. Istället för gym innan jobbet så fick det bli en sväng på Kungsmässan där jag gick runt & drömde mig bort bland kläder & möbler. Om man bara haft sisådär en 500.000 extra i månaden så hade allting varit perfa ! Riktigt så bra är det dock inte & drömmarna är fortfarande drömmar.

När jag gick där så hör jag ett gammalt, gammalt par framför mig (då förstår ni kanske hur sakta jag lunkade fram?) där damen plötsligt utbrister:

- "Nej, men du, vi köper en bukett & sen så åker vi hem igen istället"
Mannen - som jag kan svära på är Robin om en himla massa år - svarar med en bitsk röst:
- "Åkte vi ända hit för en bukett blommor ?! & sen hem igen  ? Det var ju fruktansvärt onödigt"

Jag kunde verkligen se mig & Robin i det paret. Jag älskar att bara ta små utflykter & egentligen inte göra/köpa något speciellt - medan Robin helst & gärna har ett syfte med färden. Haha, ibland är det bra konstigt att se sig själv i en gammal kropp & speciellt när jag denna månaden börjar gå mot 30 istället för 20 .. Det ni ! Skönt med pension snart iallafall.

Nu ska jag laga till mig någon typ av lunch & sen är det jobb mellan 15-22 som väntar. Det är bara att sätta igång igen - nu jobbas det fram tills början på nästa vecka ! Ha en bra dag mina kära !

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!