Dags För Pepp-Talk !

Publicerat 2011-04-04 16:33:06
Jisses, vilket bra pass jag fick till idag ! Det bara mullrade i hela kroppen innan all energin sprängdes & fick trycka ut de sista svettdropparna under spinningpasset efteråt. Att först gå runt bland alla hantlar & käglor & sen köra de där 40 minuterna spinning intensivt är ren & klar vardagslyx. Bättre kan det inte bli ! 

När jag först började träna (dvs när jag själv såg mig växa överallt utom i själva muskelmassan under mina 6 första månader i Australien, höhö..) så tänkte jag aldrig riktigt på varför eller vad som sporrade mig att gå till gymmet. Varför började jag plötsligt lyfta tunga grejer på konstiga sätt ? Varför sprang jag samma runda varje morgon ? Varför anställde jag en PT ? & Varför ändrade jag mitt sätt att leva så drastiskt ?

Jag kommer aldrig kunna säga att "Åh, just i den här sekunden så ändrades mitt tänk på grund av .." osv. För det kommer jag inte ihåg. Men jag insåg att när man lever i ett land som precis uppfunnit gymgrovt bröd så är det svårt att leva hälsosamt. Jag överdriver inte om jag säger att vi åt nachos-tallrik 4 gånger i veckan till middag, pommes de övriga & kladdkaka/köpta kakor till efterrätt varenda dag. Det var chips hit & dit, vin, kakor, glass, skit bröd & skit mat. Jag blir arg på mig själv när jag tänker tillbaka på vad jag gjorde mot min kropp. Jag lät mig falla in i dåliga vanor & slukas av tanken att få ligga hemma i soffan.

Detta var de 6 första månaderna. Bilderna från den sista tiden är jobbiga & otroligt frustrerande att titta på. I slutet av februari 2010 så var det nog. Jag antar att jag först såg mig själv just då. Vågade titta mig i spegeln på något sätt. Nu ska jag inte säga att det var många kilon jag hade runt omkring mig, men jag kände mig äcklig & tjock på insidan. Någon som hört talas om TOFI Thin Outside Fat Inside. De orden beskrev mig perfekt.

Så jag ändrade på, ja, allt. Det var en otrolig förändring & jag börja älska att vakna upp till en ny dag. Från att ha varit i en mindre typ av depression så blev jag mer & mer positiv & älskade livet. Från början av Mars 2010 till början av Juni 2010 så hade jag tappat snäppet under 10 kg. Det är 4 månader. På egen hand. Jag vissteingenting om kost utan började läsa mig till faktan på internet innan jag själv blev licensierad kostrådgivare underhösten 2010 - något jag aldrig skulle ta tillbaka för allt i världen.

Vad jag vill att ni tänker på är; hur jobbigt det än är att kanske gå till gymmet just den dagen ni tänkt städa heeeela huset - det är att tänka på målet. Tänk på hur gott det känns efteråt. Våga pressa er själv. Våga leva lite. Tycker du inte om en viss träningstyp - så strunta i den då ! Välj något du gillar. Ge er ut. Upptäck naturen. Prata med nära & kära. Våga sätta upp mål tillsammans. Sitt inte bara där - förändringen kommer inte till dig, du kommer till förändringen.

& som sagt, jag älskar personen jag är nu - 'trots' att jag ägnar tid på gymmet. Det är inget fel på mig eller de andra miljoner människor i världen som älskar att träna. Men det krävs vilja. Våga visa att du kan !

Förändringen kommer först när DU blivit medveten.

Det är först efter 1 år som jag skapat mitt första egna träningsschema - många tack till PT-Fia som sporrat & gett tummen upp för träningsscheman & utveckling !


Hälsa // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!