Godaste Laxpajen ,.

Publicerat 2011-08-31 09:29:29
God morgon !

Jag har lite beslutsångest om jag ska köra Intervall-Flex eller Skivstång nu på förmiddagen - men träna ska jag iallafall göra om en stund.

Igår åt jag & mamma som sagt något som smakade himmelriket, nämligen laxpaj. Det var första gången jag testade det, men det är nu en stor favorit i receptbanken.

Här kommer receptet !

Laxpaj - 1 hel paj

Pajdegen

2 dl sojamjöl
2 msk fiberhusk
1/2 dl dinkelsikt
100 g smör
1 msk mjöl

Kör allt i en matberedare & låt stå svalt i 30 min. Tryck sedan ut i en form & kör in i ugnen på 225 grader i 10 min ungefär - akta så att den inte bräns !

Fyllning

300 g rökt lax
1 kruka dill
3 ägg
1,5 dl grädde
1,5 dl mjölk
1 litet paket riven ost
Salt
Peppar
ev. 2 dl finskuren purjolök

1) Klipp ner dillen & laxen tillsammans med purjolöken i pajskalet.
2) Blanda grädde+mjölk+ägg+ost+kryddor & häll detta över laxen i formen.
3) In i ugnen i 225 grader ca 25-30 minuter - ni märker när det stelnat :)




Recept // 1 kommentarer




Josefin

Det där såg för jäkla gott ut!

2011-09-02 23:38:03 http://aliceaugusta.shapemeup.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!