Partyprisse Vs. Må-Bra-Kvinnan ,.

Publicerat 2011-08-10 09:31:33
För första gången på väldigt länge så stannade jag precis upp & tänkte på mina vardagsrutiner; går upp tidigt, tränar, äter bra & tar livet som det kommer - något jag är väldigt nöjd med ! Från att ha varit en festprisse som kommer hem vid 4, sover tills klockan slagit 13 & mölar i mig vitt bröd, godis & har inga som helst gränser på mat eller tankar på träning till att ha blivit en målmedveten kvinna som vet vad det betyder att kämpa, ändra & förändra i sitt liv. Som har mål & vet jag hon vill. Jag gillar förändring. Mycket. Jag kanske inte dricker på varje kalas, äter den där vita brödskivan eller kan ligga hemma i sängen till eftermiddagen bara för att det skulle vara skönt - men den som aldrig varit här vet dessvärre inte hur lätt livet känns & att det faktiskt inte är jobbigt att leva hälsosamt (ni skulle se mitt ansiktsuttryck när jag skrev det sista - varför tror folk att det är så?!). Det är så skönt att vara mig & jag skulle aldrig ändra på det - hur många grisar som än föll från himlen :)

Gröten ligger stabilt i magen & jag har lite saker jag måste ha uträttat idag. Mesta delen går att göra hemifrån, & jag ska lägga stor fokus på teorin idag hade jag tänkt. Även kolla på lite kurser till hösten. Sånt som verkar så enkelt men som tar tid ändå ni vet :)

Ska vi höras senare ? Det tycker jag ! Ha en härlig dag & var försiktiga ute på sjön nu när det blåser mycket !

Allmänt // 3 kommentarer




Jo

2011-08-10 10:45:29
Josefin

Underbar förändring! Att leva hälsosamt är ju lätt och skönt just för att det är hälsosamt. Det är bara att inse det som kan vara knepigt ibland!



SV : Underbart med trött kropp efter träning. Bästa känslan! Så länge man inte vill använda kroppen till något krävande fysiskt (: Får nog leta upp lite räkor här i Helsingborg, lite för sällan jag är i Götet! (:



Ha en bra dag du med!

2011-08-10 10:46:05 http://aliceaugusta.shapemeup.se
Sandra

haha malin, man får faktiskt unna sig lite fest och sånt ibland också :), hälsa handlar faktiskt om att ha roligt o få göra lite vad man vill ibland med ! nyttigt i all ära, men lagom är bäst tror jag :D hahah. den onyttiga människan har talat. PUSS / Sandra

2011-08-12 14:44:25



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!