Krabbor Är För Fån.

Publicerat 2011-07-05 21:41:24
Idag insåg jag verkligen hur okvinnlig & ofin-i-kanten jag är.
Som ni vet så fiskade vi fisk & krabbor häromdagen. Så, idag tänkte jag smälla till på ett lyxigt kvällsmål så här efter träning; krabba & sallad skulle det bli.
Med middagen på bordet så satte jag mig ner för att äta. Benen först, så gör ju alla. & jag visste hur man skulle öppna skalet också, så det gjorde jag. Sen stod det still.
Vad skulle jag möjligen kunna äta i den här ?
Jag tog mina långa steg & satte mig vid datorn. KRABBA ÄTBARA DELAR knappade jag in. Inga bilder, ingen vettig beskrivning. KRABBA ÄTA blev nästa ord. En enkel & kort beskrivning kom upp & jag valde att gå efter den; ÄT INTE GÄLARNA PÅ SIDORNA ELLER DET MOSIGA VITA I MITTEN. Sagt & gjort; 1 sekund senare låg krabban i papperskorgen.

Skaldjur må vara fint att äta, men vem vill äta slemmiga ostron, pyttesmå räkor som du dessutom måste skala själv, eller krabbor med opålitlig insida. Nej, tacka vet jag kött.

God sallad fick jag iallafall.


Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!