Kyckling-Chorizo-Gratäng ,.

Publicerat 2011-07-19 10:23:58
Vilken fruktansvärt dålig runda, haha ! Man kan välja att bli irriterad, eller göra som jag gör nu; skratta åt saken. Igår hade jag ett lägre kolhydratsintag vid lunch-middag & trots några extra knäckebitar till middagen så hjälpte det mig inte mycket idag. Kroppen var slö, trög & ville inte snabbt framåt. Backarna ska vi inte prata om. Jaja, huvudsaken är att jag vet vad som var fel. Jag har vant min kropp vid kolhydrater på kvällen när jag vet att det blir en löprunda på morgonen, att det blir en stor skillnad om jag låter bli. Länge leve kolhydrater !

Här kommer receptet som lovat; kyckling-chorizo-skafferi-rens-gratäng !

Du behöver:

Grillad kyckling
Chorizo korv(-ar , jag hade bara en kvar)
Valfri ost
Zuccini
Valfria grönsaker
2 klyftor riven vitlök

3 ägg
2 dl mjölk
½ burk Creme Fraiche
Senap
Chili sås
Kryddor

Så här gör du_

1) Sätt ugnen på 225 grader.
2) Släng ner alla ingredienserna - inte ost & zuccinin! - i en smord form.
3) Blanda ägg + mjölk + creme fraiche + chilisås + senap + kryddor i en bunke.
4) Häll blandningen i formen.
5) Toppa med zuccini + ost .
6) In i ugnen cirka  30 minuter. Servera med en god sallad ! Muuuums !



Recept // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!