Baconinlindade Dadlar

Publicerat 2011-03-04 20:46:28
God kväll på er !

Jag kan väl inte säga att jag nyss är hemkommen från jobbet, men hemma är jag. Har till och med hunnit koka pasta, steka köttfärs & slängt ihop detta till en pasta- och köttfärsgratäng som just nu står i ugnen tillsammans med mina baconinlindade dadlar. Sämre kan man ju ha det. Det enkla receptet på detta tilltugg får ni längre ner :)

Dagen har gått otroligt fort idag, vilket gör varje dag på jobbet lättare - trots att jag är inställd på mina 2 veckor i rad. Visserligen är jag ledig på tisdag, men det räknas inte, för antagligen kommer jag ha så mycket att göra ändå att det kommer bli långt ifrån en ledig dag .. Den 25 april dock - där snackar vi värt mödan ;)

Nej, som sagt, här ska det snart ätas middag. Robin är iväg & spelar match vilket gör detta till en ensam hemmasittarkväll. Det kan ju vara skönt det också - men inte på en fredag . Tur att man har tv säger jag bara.

Baconinlindade dadlar (passar er som följer GI super!) kommer här, ha en super bra & rolig fredag ! Kram till er alla från mig alla !


Baconinlindade Dadlar

Du behöver så lite som:
Dadlar (helst urkärnade - att kärna ur själv är ett heltidsjobb)
Bacon

Så här gör du:
1) Sätt ugnen på 225 grader.
2) Skär en baconskiva i två delar - på längden.
3) Vira baconskivan runt dadeln & fäst eventuellt fast den med en tandpetare.
4) Sätt in i ugnen tills baconet är lite halvbränt - eller så som du vill ha det. Jag säger bara att halvbränt är godast :) Sötman & saltet är OEMOTSTÅNDLIGT !

Recept // 1 kommentarer




Tilda

Detta är lätt mitt favorittilltugg!!




Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!