Hur Fort & Hur Långt-Frågan.

Publicerat 2011-05-31 11:20:36
Tänka sig, här har jag varit vaken i flera timmar & inte ens bloggat - vad är det för stil ?
Jag har precis ätit upp frukosten & sitter nu ner i lugn & ro för att avnjuta mitt kaffe. Det luktar bröd i hela huset då jag imorse bestämde mig för att slänga ihop ett valnötsbröd på måfå. Är det någon mer som upptäckt hur många olika valnötsrecept det finns där ute ? Det fick bli en överblick & sen slängde jag ihop en deg. Vi får väl se hur det slutar :} Receptet kommer upp när jag fått smaka på resultatet !

Löprundan imorse började trögt, det måste jag medge. Benen var fortfarande hemma i sängen & hjärnan jobbade för två. Men till slut gick det & jag fick upp ett riktigt bra tempo (mycket tack vare löparen som började komma ifatt mig - då måste man ju bara öka .. !). Jag fick en fråga om hur länge jag brukar springa på morgonen, & hur fort. Hur fort jag springer har jag ingen aning om, men jag skulle gissa på 10 km/h när jag springer på monarna. Då har jag inte alls lika mycket energi i kroppen & märker fort som ögat om jag slarvat med kvällsmålet. SKA NI SPRINGA PÅ MORGONEN INNAN FRUKOST SÅ ÄT KOLHYDRATER PÅ KVÄLLEN. Jag vet nämligen att enligt ''bantningsexperterna'' så är det ju ett big no-no att äta kollisar på kvällen. Men ni kommer inte orka annars.

Tillbaka till frågan; På morgonen brukar jag springa i snitt 30 minuter. Ibland kortare, ibland längre. Jag brukar också springa samma runda varje dag tråkig som jag är, men den ger mig en bra överblick på om rundan gick bra eller kunde gått bättre - längre tid=trög runda, snabb tid=super runda !

Nu ska snart brödet ut ur ugnen & sen ska jag ta mig en sväng förbi jobbet & vidare hem till mommo. Meningen var egentligen att jag skulle möta upp Carro, men vi fick skjuta på det - ändra planer gillas oftast inte.

Ha en härlig dag i solen ! Kram !

Träning // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!