17,5 km Ren Motvind ,.

Publicerat 2012-05-13 19:03:17
Vet ni vad det bästa är med löpning? Att efteråt är det inget som är bättre än ett varmt & långt bad. Tills man skrumpnar. Det mjuknar upp alla leder & sen svävar du på moln hela kvällen.

Löpningen gick bra - 17,5 km blev det med ett tempo på genomsnittliga 5:29 min/km. Det duger i krig. Motvinden puttade bort svetten mer än halva vägen, men då gäller det att kunna fokusera på något annat. Jag kommer ihåg hur jobbigt jag tyckte det var att cykla i motvind för ett tag sen - man blev näst intill förbannad. Fokus hjälper.
När jag kom fram till mormor kommer min syster ut;
-" Det är en rätt bra tid. Men du ser ju inte ens trött ut?!". Bara det ser jag som en bra prestation. Återhämtningen gick fort & fikan satt fint efteråt. 

När vi kom hem (efter att ha åkt igenom Göteborg för ett snabbt ärende) så var det ett efterlängtat bad som väntade. Mmm.
Efter badet var det dags för middag. Okej, efter Victoria's Fashion Show 2011 var det dags för middag. Nog för att affären ligger 40-50 meter från ytterdörren så kände jag inte alls för att tralla dit idag. Det fick bli en mix av vad jag kunde hitta i kylen; chorizo-mini-korvar, vitkål, ägg, lök, ingefära, keso & en himla massa sallad. Jag är proppmätt & tänkte att jag skulle parkera här i soffan resten av kvällen. Skönt! Så antingen hörs vi sen, eller så hörs vi imorgon :) Ha en skön kväll!

Fina, fina Göteborg.
Mega-Salladen!

Träning // 1 kommentarer




Susanne Stensson

Jättebra gjort att springa hela vägen till mormor utan att bli svettig ;) Jag är impad. Heja dig <3

2012-05-13 22:31:46 http://susannestensson.se



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!