Babymassage

Publicerat 2015-01-15 13:30:07
Sådär! Då var det klart! Idag handlade föräldragruppen om babymassage och smakportioner plus att vi fick väga de små trollen. Elise är ju väldigt lång och har små Michelin-ben, så jag visste att hon skulle väga lite mer än de andra bebisarna. De andra bebisarna låg runt 6-6.5 kg så jag trodde runt 7, men så lägger jag henne på vågen och hon väger 8 kg!! 8?! Haha! Gissa om jag dog av skratt. BVC-sköterskan fnittrade lite och sa att jag inte behövde tänka på vikten förrän hon är ungefär 3 år - att man då undviker sötsaker som godis och saft och försöker ge barnet en så nyttig kost som möjligt. Och missförstå mig rätt, jag tycker inte mitt barn är tjockt. Tvärtom så tycker jag att hon är helt perfekt och jag skulle aldrig göra något för att försöka banta henne eller något annat sjukt. 
Hon älskar bara mat - precis som sina föräldrar ;) 
 
Och just det. Gruppen var inte i 4 timmar - det hade stått fel på pappret. Den var istället i 45 minuter och plötsligt har jag en helt oplanerad dag! Woho! 

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!