Gör vad du vill;

Publicerat 2009-04-22 18:35:31
Hej !

Idag blev det en ganska sen bloggning, men det blir bara så ibland. Har helt enkelt inte hunnit.
Nu borde jag sätta mig ner & plugga men jag har så mycket att göra att jag helt enkelt inte vet vart jag ska börja. Fruktansvärt.

Jag satt & tänkte lite på bussen idag - inte för att jag inte brukar det men jag tänkte för en gång skull berätta om vad.
Man brukar ju säga att mindre begåvade barn typ väljer fordon eller el på gymnasiet & att dom lite smartare  väljer typ natur. Känner ni igen det?
Jag går ju samhäll-ekonomi - vad blir det? Något mittemellan då eller? Fast ekonomi räknas väl som ganska bra va?
Hursomhelst, om vi säger att jag verkligen älskar bilar & traktorer (nu skrattar Sandra - det svär jag på - ganska internt) & jag skulle kunna göra vad som helst för att få gå fordon, men min familj skäms för att jag skulle välja en så korkad linje eftersom jag är smartare än så, så istället väljer jag natur - bara för utsidans skull. För att jag ska kunna operera människor i framtiden eller whatever.
Men då har ju min dröm gått i krash, eller hur ? För att jag valde något som ser bättre ut men som jag verkligen inte tycker om.
Samma sak blir det ju om man hör att någon går natur - visst ser man annorlunda på denna eleven då ? Inte annorlunda kanske, men som ett riktigt smart-ass ?
Och visst borde inte det vara så att man blir olika behandlad pga. vilken linje man väljer , eller att man kommer få svårare att kanske få ett lite bättre & mer välbetalt jobb, eller ?

Nej, välj det ni tycker är kul är mitt förslag. Man orkar ju inte lida genom livet precis - och sen önska att man gjort något annat.

Tillbaka till plugget !

Allmänt // 2 kommentarer




Anonym

Det var synd att du inte valde Fordon på gymnasiet om det var det du ville. Men nu tar du studenten och fordon kan du läsa vidare till efter sommaren om du vill :)

Puss mamma

2009-04-22 23:00:30
Elena

Hoppas din dag har varit bra!

2009-04-22 23:04:14 http://ellisono.blogg.se/



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!