Paradise in Aussie;

Publicerat 2009-08-30 12:33:39

"- Men vad är det DÄR?! "

Vi kom till Tangalooma vid 10-tiden imorse, efter att ha försovit oss dryga 2 timmar ...
När vi stiger av båten fastnar våra blickar direkt på stranden - och ett 20-tal pelikaner står & glor på oss. Som svensk & mer van vid förvuxna fiskmåsar så utbrister jag:
- " MEN VAD ÄR DET DÄR?" . Robin skrattar till & går fram för att ta ett par kort. Tråkigt liv de måste ha, de där pelikanerna. De stod bara & sov under hela helgen när vi var där ..

Om Tangalooma kan jag bara säga en sak: paradis. Jag älskade det & det kändes segt att åka därifrån. Stränderna var vita, havet genomskinligt & palmerna stod överallt. Vi hade ett hotellrum med utsikt över hela stranden & åt buffé till lunch & middag. Även den godaste chokladen kan du hitta där.
Igår bestämde vi oss för att ta en strandpromenad en bit bort, vilket slutade i öknen - bokstavligt talat.
Vi gick säkert en timme uppför trappor & genom skogen när vi plötsligt fick se en skylt som sa "The Dessert 400 m". Jaha, då var vi igång. Robin ville såklart kolla lite närmare ... Extra 400 m . Tänk kalorier.
DET VAR HÄFTIGT! Det var total öknen. Enormt. På denna lilla ö ? Tjusigt. Vi målade lite i sanden & efter Robins springrunda uppför backen igen så var det bra med lite mat - när vi hade tagit den extra långa vägen tillbaka. Vi stötte på en gigantisk myra också. Säkert 3 centimeter lång & 15 KM bred.

Idag gjorde jag något jag alltid velat göra men aldrig vågat ge mig in längre på; ÅKT HELIKOPTER! Det var det absolut tuffaste jag gjort i hela mitt liv & trots höjdskräcken så tog utsikten över. Lovely !

Det kan bli lite långtråkigt med text så här kommer lite bilder också - enjoy !













Love, M <3
 


Allmänt // 1 kommentarer




Mamma

Fantastiskt - jag är mållös - glad för er skull!

Njut av livet!

Puss och Kram

Mamma

2009-08-30 21:43:13



Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!