Ingen svensk jul i år

Publicerat 2009-10-20 01:42:36
Jag var inne på Foki's blogg precis (visst för att hon har en väldigt orginell sida, men 3 priser var väl ändå att ta i?) och fick se en bild på riktig, svensk julgröt. Det fick mig att börja tänka på den kommande julen. Den julen som ska firas i Brisbane, Australien. Förhoppningsvis kommer jag jobba julafton och glömma bort att det är en högtid när hela familjen sitter hemma i Sverige och tittar på Kalle Anka och äter mängder med god mat medan de extra kilona klättrar uppför kroppen och lägger sig till rätta. När alla paketen ligger under granen och det bara är lillasyster som fortfarande är exalterad över paket öppningen. Alla tomtar som fyller vartenda tomt utrymme och "God Jul" stickers på mormors kylskåp. Julmusten som bubblar i munnen, godiset som alltid lyckas tränga sig plats i magen och grannen som är årets attraktion för katterna.
Detta blir första julen utan mamma, syster och mormor. Konstig känsla. Tom känsla. Hade jag haft mer pengar så hade jag åkt hem över jul & dragit med mig Robin. Vi hade kunnat ha en jumbo-julfest för båda familjerna - hur bra hade inte det varit?

Jag saknar min familj, det är det inget tvivel om. Undra om sSs (världens godaste grill place!) har öppet på julafton? Jag och Robin kommer iallafall ha världens bästa & mysigaste jul tillsammans & skype finns ju alltid - så den svenska julen går ju att se!

Nu ska jag in till stan & slänga in några cv:n!
Ha en toppen dag!

Love, M <3

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!