Ett Skepp Kommer Lastat Med Rocky Road Receptet !

Publicerat 2010-12-23 08:34:04
Här får ni receptet på mina älskade Rocky Road, med inspiration från Leila :)


Du behöver:


- 600 g mörk 70% choklad (jag valde Lindt - lite dyrare, men såå mycket godare!)
- 2 hela påsar Dumle kolor
- 2 rejäla nävar mini marschmallows (nu till jul går det också att klippa ner bitar av skumtomtar för att få lite omväxling - eller för att skumtomtar bara är väldigt gott½)
- 3 dl salta jordnötter
- 1 dl skalade pistagenötter


Så här gör du:


1. Se till att blanda ner allt utom chokladen först i en stor bunke - att skala pistagenötterna & ta bort plasten från dumlen hade jag helt räknat bort från tiden ..
2. Häll i lite vatten i en kastrull & sätt på max värmen på spisplattan.
3. Häll i all choklad i en värmetålig skål & placera kastrullen.
4. Låt smälta.
5. Häll över den smälta chokladen över godis-mixen & rör ihop.
6. Använd en form med låga kanter där du sedan häller i gotte-röran.
7. Låt stelna ! Dela sedan i lagom stora bitar & njuuuuut !

Recept // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!