Julmat, julmat, bara vanlig julmat !

Publicerat 2010-12-21 17:46:59
Hallå, hallå !

Då var man hemma igen & har äntligen packat upp all mat som åkte ner i kassarna på ICA. Det blev bara mer & mer & verkade aldrig sluta, men vi hade en mysig stund när vi gick där & har man missat en svensk jul så har man ;)

Jag längtar tokigt mycket efter att det ska bli den 24:e nu, så tanken att jobba 10 timmar imorgon är inte den mest lockande kanske, men jag står ut. Det är ju bara 10 timmar av en hel dag & sen är jag ledig igen på torsdag - det får gå ann helt enkelt.

Det blev mycket mat som sagt, men ännu mer godsaker tror jag nog, haha. Jag har nämligen bestämt mig för att göra 7 sorters julkakor till mormor (& oss andra..) & det var mycket som behövdes. Tror dock att jag har hittat perfekta godsaker att baka, men jag får vänta med det tills imorgon kväll eller torsdag förmiddag - annars kommer dom ju ha samlat damm till själva afton. Även recepten till dessa kakor kommer senare, såklart !

Nu är det riktig mat som gäller - karln slutar ju klockan 6 & när han kommer hem ska maten stå på bordet ( in his own words ... ) . Ha en bra tisdagskväll !

Ser ni julskinkan där under ? Haha, nej jag skojjar bara - sååå farligt var det inte.

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!