Big Tips !

Publicerat 2010-06-07 02:53:05
Nu börjar det bli riktigt kallt här nere i Australien (japp, kallt blir det - även om man befinner sig i ett av världens mest underbara länder!) & det märks på både hud, naglar, hår men framförallt; LÄPPARNA ! Jag höll på att bli tokig ett tag när jag i all hast var tvungen att köpa ett budget lypsyl på väg till jobbet. Jag tror jag behövde smörja in läpparna varje halvtimme om inte ännu oftare, & trots detta så hade det inte en chans mot mina snustorra läppar.

Men så en dag var jag trött på allt påkletande & bestämde mig för att köpa något 'lite dyrare - lite bättre' & tog stora kliv till en av L'Occitane's butiker här i stan. Där ligger det en liten, liten burk & bara väntar på att bli köpt. Enkel & behändig att ta med sig överallt & gjord på Shea Butter vilket gör att det håller under hela dagen. Jag skulle rekommendera att dra på lite på morgonen & lite på eftermiddagen - det gör susen för läpparna ! Vad som är bra är att det inte går sönder eller kletar som många andra läppsyl - du måste faktiskt till och med värma den i handflatan ett par sekunder för att kunna använda den. Super !

Alltså; köp L'Occitane's eller investera i ett bra läppsyl. Grejjen med de billigare är att de torkar ut dina läppar mer än motverkar & därmed får du ta på mer än vad som är nödvändigt. Onödigt, eller hur ?

Jag köpte min Shea Butter för AU$12.95 vilket blir ungefär 85 kronor. Dyrt för ett läppbalsam - men en investering som sagt, plus att det håller super länge ! How good is that ?

Ps. Du kan även använda Shea Butter på torra fläckar i tex. ansiktet. Det är inte bara till för läpparna :)

Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!