Multivitamin myter

Publicerat 2010-06-09 03:16:42
Innan jag kom ner till Australien så har jag alltid varit emot all typ av tabletter; tex. vitamintillskott, fiskoljor, sjögräs, proteiner etc.
Men att komma till ett land där all mat är näringsfattig gör det ju såklart ännu svårare att få i sig allt det där nödvändiga. Detta började jag först märka av när jag först fick väldigt torrt hår, torr hy, jag var trött, hade huvudvärk & att jag till och med började tappa hår på ögonbrynen. Jag blev livrädd att det var något fel på mig !

Jag vet att man inte ska sätta sig & diagnostisera sig på internet, men det var precis vad jag gjorde. Att läsa "tappa hår" & "cancer" i samma mening var inte särskilt trevligt & jag kunde känna hur oron steg i mig. Bland alla dessa ord & mina förutfattade meningar så läste jag också en hel del om "brist på vitamin". Först då bestämde jag mig för att testa & börja ta multivitamin tabletter varje morgon.

Först började jag kissa grönt. Jag skämtar inte. Tydligen är detta någon bieffekt av överskottet på någon särskild vitamin som kroppen försöker göra sig av med (detta kunde såklart också bero på lever problem enligt google ...) - men detta fick jag inte reda på förrän senare.

Jag fortsatte ta mina tabletter & märkte sakta men säkert hur hela mitt humör, min kropp, min energi började förändras. Jag blev piggare, kände mig fräschare, gladare & orkade faktiskt vara igång hela dagen ! Jag var som pånyttfödd !

Idag tar jag både fiskolja & multivitamin tabletter, går upp 8 på morgonen & lägger mig vid 9:30-10 på kvällarna. Jag tränar & håller igång varje dag - promenader, gymbesök & kosten är helt förändrad. Idag mår jag alltså 100 gånger bättre & allt detta tack vare att jag började med mina vitamintabletter. Idag orkar jag göra saker tack vare träning & bättre kost. Jag älskar att vara aktiv & kopplingar med gymmet är inte längre jobbigt.

Testa något nytt du också ! Ibland behövs det bara en liten, liten förändring för att ge dig det du vill ha mest :)


Allmänt // 0 kommentarer







Namn:


Mail:


Blogg/url:


Kommentera:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!